3 Nights in Bangkok

27 augustus 2013 - Düsseldorf Airport, Duitsland

Weer heelhuids thuis na een vermoeiende vliegreis van ruim 16 uur. Nog snel even het waarschijnlijk allerlaatste reisverhaal op dit blog schrijven voordat de slaap echt keihard zal inslaan.

Laatse drie afsluitende dagen in Bangkok waren ook geweldig. Al zullen we de drukte, bijna verstikkende warmte en vreemde geuren in de stad niet snel missen. De dingen die we op de heenreis wilden doen, maar door de jetlag niet aan toe kwamen, hebben we gelukkig alsnog kunnen doen. We hadden een hotel geboekt dichtbij de rivier Chao Praya en de skytrain. Vanuit hier waren alle locaties in de stad makkelijk bereikbaar. Eerste dag gelijk met een longtailboot over de rivier naar de oude stad gevaren. Met een forse snelheid als dat van een speedboat waren we, zij het met wat verwarde haren, in no-time in de oude stad. Hier hebben we de tempels Wat Po en Wat Arun bezocht. Wat Po is bekend om de grote gouden liggende boedha, maar behalve deze boedha is heel het tempelcomplex prachtig om te zien. Rondom de tempelcomplexen in Bangkok staan altijd van allerlei kraampjes met souvenirs en eettentjes. Je kan het zo gek niet bedenken of het wordt wel verkocht. Bij Wat Po werden we echter verrast door iets wat we nog niet eerder hadden gezien en voordat ik het wist had ik een levensechte grote slang om mijn nek!!! Voelde niet echt prettig aan, zoals je aan de foto wel kunt zien;-)

Wat Arun is vanaf het water al te zien. Dit is één van de oudste en hoogste tempels van Bangkok. De tempel is te beklimmen via de steile trappen. Van boven op de tempel is het uitzicht op de Chao Praya rivier prachtig om te zien. De dames hebben de steile klim door hoogtevrees maar achterwege gelaten.

Rest van de dagen hebben we gevuld met shoppen, shoppen, shoppen en shoppen. Gigantische shoppingmalls en markten hebben we afgestruind naar tassen, (nep?)merkkleding en souvenirs. Tussendoor vaak gestopt in de vele foodcourts en eettentjes. Als afsluiter en laatste, letterlijke, hoogtepunt hebben we 's-avonds de skybar bezocht van het Lebua hotel. Deze bar bevindt zich in de open lucht op de 64e verdieping, vanwaar je een prachtig uitzicht hebt op de skyline van Bangkok. In dit hotel is een deel van de film "The Hangover2" opgenomen. De speciale cocktail "Hangovertini" mocht dan ook niet ontbreken.

Nu helaas weer terug in Alblasserdam, maar gelukkig hebben we altijd nog onze mooie ervaringen, belevenissen en foto's waar we nog lang over na zullen praten en genieten. Het was leuk om dit middels dit reisblog samen met jullie te kunnen delen. Namens ons allemaal bedankt voor de vele leuke en positieve reacties en misschien tot onze volgende reis.

I

1. Hilda:
    27 augustus 2013
    Fijn dat jullie weer heelhuids thuis zijn. Een paar dagen goed slapen en jullie zijn weer back to earth! Ruben, je bent ook een echte die hard, trainen en ook alweer werken morgen. Goed hoor! Lieve groetjes van ons.
  2. Kallitsa:
    27 augustus 2013
    Dag lieve schatten
    We hebben jullie alweer gezien maar moet even zeggen dat we erg hebben genoten van alle verhalen via deze blog. Michel je hebt ons echt meegenomen met je verhalen, supergaaf.
    Dikke zoen vanuit Gies en we horen elkaar
    Geniet nog lekker even na
    Geert en Kallits
  3. Manuela:
    28 augustus 2013
    Welkom thuis, dat zal best even lastig aarden worden als je zo lang van huis bent geweest. Ik vond het erg leuk jullie met de prachtige verhalen en foto's te volgen!! XXX
  4. Chris:
    28 augustus 2013
    Selamat datang di rumah! Wat een leuke vakantie zeg. Het nagenieten kan beginnen. En hoe geweldig de ervaring ook, er gaat niets boven een dutje in je eigen bed! Rust lekker uit en we spreken elkaar snel!
  5. Anouska:
    28 augustus 2013
    Superleuke belevenissen...een reis om niet te vergeten. Ik hoop eens een keer met mijn gezin ook zo op 'uit te kunnen trekken', wanneer ze wat ouder zijn.
    Gerry, ik heb trouwens een leuk nieuwtje!! Hoor je nog!
    Rust goed uit en groet uit Roosendaal