Afscheid

23 augustus 2013 - Bangkok, Thailand

Onze laatste minuten in Indonesië zijn aangebroken....:-( Na 30 dagen vol met mooie ervaringen en belevenissen moeten we helaas dit prachtige land gaan verlaten, maar we weten zeker dat we hier ooit nog terug gaan komen.

De laatste dagen in Sanur hebben we lekker rustig aan gedaan en diverse strandjes in de omgeving bezocht.  Het strand van Sanur viel een beetje tegen. Vaak rommelig en niet altijd helder water. Daarentegen wel veel winkeltjes en restaurants langs de kilomterslange boulevard langs het strand. Bij de villa stonden een aantal fietsen waar we gebruik van konden maken. Zo hebben we aardig wat kilometers door Sanur afgelegd. Helaas kreeg Ruben de eerste dag al een lekke band en moesten we een aardig stukje terug lopen met de fiets aan de hand.

Voor een paar rupiah reden we met de taxi naar plaatsjes en strandjes in de omgeving, zoals Legian, Seminyak en Kuta. Prachtige witte stranden hier met metershoge golven waar we ons aardig wat uurtjes in hebben vermaakt. Kuta, Legian en Seminyak liggen dicht bij elkaar en eigenlijk aan één kilometerslange winkelstraat. Dicht bij elkaar, maar je merkt al snel het verschil in publiek wat er loopt. Seminyak is met name een trendy plaats met luxe beachclubs en boetiekjes waar je veel Ralph Lauren polo's en overhemdjes op straat ziet lopen. Kuta daarentegen is het Lloret/Chersonissos van Bali en hier vooral veel fastfood ketens en 's-avonds harde muziek en in kooien dansende dames in de barretjes die bezocht worden door bier drinkende jongeren in mouwloze "I love Bali" - en "Bintang"-shirts. Legian ligt daar letterlijk en figuurlijk tussen. Dit plaatsje sprak ons het meeste aan en hier zijn we dan ook regelmatig naartoe gegaan. Meestal eind van de middag terug bij de villa om nog een heerlijke duik in het zwembad te nemen en te genieten van de lekkernijen die de meisjes van Villa Tanjung Mas elke dag maakte. Zo werden we verwend met pisang goreng en pandan/kokos-pannekoekjes.

We hebben zoveel mooie dingen meegemaakt, die ons nog heel lang bij zullen blijven. Ook dingen die we niet gedaan hebben, zoals het beklimmen van een vulkaan of de tempel Tanah Lot, maar dit bewaren we gewoon voor de volgende keer, want dat we terug gaan is zeker ;-).

Snel afronden, want de gate is al open om het vliegtuig naar Bangkok te halen. Hier nog even lekker 3 dagen shoppen.

1. Manuela:
    23 augustus 2013
    IK wens jullie een hele goede veilige reis terug!!! XXX
  2. De van dijkies:
    23 augustus 2013
    Hoi hoi wat een super vakantie hebben jullie toch gehad!en mies ooit aan gedacht om boek te schrijven hihi. Wat ook al vaker geschreven is. Je schrijft heel leuk en goed....geniet nog even en dan zien we jullie gezond en wel weer in Nederland.liefs de van dijkies
  3. Hilda:
    23 augustus 2013
    Geniet nog maar even want het is nu zo snel voorbij! Wat vliegt de tijd zeg, jullie zijn al een maand weg of zo? Wauw wat een leuke dingen hebben jullie gedaan. Lieve groetjes
  4. Jacqueline Stehouwer:
    25 augustus 2013
    Wat een geweldige vakantie .... geniet deze laatste dagen en dan een goede en veilige reis terug naar huis.