BaliDolphins

20 augustus 2013 - Sanur, Indonesië

Eén van de dingen die we graag op Bali wilden doen was zwemmen met dolfijnen. Net voor de kust bij Sanur is in zee een groot drijvend complex gemaakt met verschillende baden, waar dolfijnen zwemmen. 2 keer per week worden ze apart losgelaten in de open zee, maar keren (tot nu althans) altijd nog terug. Vanaf juni ben ik al bezig om een afspraak te maken maar helaas door de drukte niet gelukt. Tot eind augustus waren ze vol geboekt. Ik heb daarom Anneke van Villa Tanjung Mas ingeschakeld of zij nog iets kon regelen. Groot was de verrassing dan ook toen we deze week te horen kregen dat het Anneke was gelukt om een afspraak te maken. Blijkbaar heb je ook hier connecties nodig om iets voor elkaar te krijgen. Dinsdagmiddag 20 augustus (gefeliciteerd broer!) zouden we gaan.

Maandagochtend zaten we zoals gewoonlijk lekker aan het ontbijt bij de villa. Als we de deur van de villa open doen, komen de meisjes al vragen wat we voor ontbijt willen en hoe we het liefst ons eitje willen. Alles wordt dan op onze veranda geserveerd. Croissants, broodjes, allerlei soorten beleg, yoghurt, vers fruit, eitjes, verse jus, koffie/thee en zelfs pannekoeken en nasi goreng. Hier zouden we best aan kunnen wennen :-).

Plotseling kwam Anneke eraan en vertelde ons dat de taxichauffeur al klaar stond om ons naar de dolfijnen te brengen. Een beetje verbijsterd waren we, omdat de afspraak immers de volgende dag zou zijn. Toch maar snel onze kleren aangetrokken, spullen gepakt en enigszins gehaast vertrokken, want dit was onze enige mogelijkheid. Blijkbaar was er iets verkeerd gegaan met de afspraak, maar dat maakte ons op dat moment niets meer uit.

De chauffeur bracht ons na de haven van Sanur waar we een zwemvest om kregen en met de boot naar het dolfijnencomplex op zee werden gebracht. Een bootritje van nog geen 10 minuten. Hier werden we in groepjes van zes personen verdeeld. Bij ons zat nog een Engelse vrouw met haar dochter. Het drijvend vlot is verdeeld in een stuk of 6 baden waar dolfijnen in zwemmen. Bij het zien van die dieren wordt je al emo, zo vertederend. Maar schijn bedriegt, want ze kunnen ook behoorlijk agressief zijn.

Onze begeleider Buwo bracht ons naar het deel waar we zouden gaan zwemmen met Pluto, een 19-jarige, 60 kilo wegende dolfijn. Als eerste ging Buwo het water in om te kijken of Pluto vandaag wel zin had om te spelen. In het bad naast ons zwom een dolfijn die agressief was en waar je niet mee kon zwemmen. Nadat Buwo Pluto een massage had gegeven konden wij ook het water in. Wat we hier met Pluto meemaakte was echt onbeschrijflijk. We mochten Pluto aaien, vasthouden, kroelen, masseren, kussen, optillen, voeren en kunstjes doen. Ook Pluto vond het geweldig, hij gilde het uit van plezier. Helaas was het na 40 minuten voorbij en moesten we afscheid nemen van Pluto. Je zou dit wel heel de dag willen doen. Gelukkig hebben we genoeg foto's, zodat we nog lang kunnen nagenieten van dit bijzondere moment.

1. Henriëtte van beek- Schaddelee:
    20 augustus 2013
    Wat een super ervaring... Jullie hebben met zijn alle de tijd van jullie leven! Dat wordt thuis afkicken na de vakantie. Dus nu nog maar effe genieten met zijn alle!!!
  2. Marianne:
    20 augustus 2013
    GEWELDIG!!!! Leuke ervaring weer!
  3. Manuela:
    20 augustus 2013
    zo ontzettend gaaf en de foto's zijn toppie wat een bijzondere vakantie, daar gaan jullie nog heel lang naar terug kijken!!
  4. Ria Stoele:
    22 augustus 2013
    Wat zal ik dit missen,al die mooie verhalen.
    Ik geniet er heel veel van.