Happy Birthday!

19 augustus 2013 - Sanur, Indonesië

In Ubud hebben we een beetje rustig aan gedaan na alle tripjes en avonturen de afgelopen weken. Ubud is een toeristich maar gezellig druk plaatsje met veel winkeltjes, boetiekjes, kunstgalerijen, bars en restaurants. Hier hebben we dan ook lekker 2 dagen rondgeslenterd en genoten van alle dingen om ons heen. Eigenlijk is 2 dagen nog te kort om alles te zien. Nog wel over de lokale markt gelopen waar vanalles te koop is tegen spotprijzen als je goed kan afdingen. Bij restaurant Ibu Oka nog de beroemde babi guling geproefd die hier alleen op Bali gemaakt wordt. Vond eerlijk gezegd de smaak een beetje tegen vallen, maar de manier waarop het gemaakt werd was wel geweldig om te zien.

Onderweg van Ubud naar Sanur nog regelmatig gestopt bij de Gitgit-waterval (nu hebben we wel genoeg watervallen gezien) sawahs en diverse tempels. In Sanur zitten we in Villa Tanjung Mas dat beheerd wordt door het Nederlandse echtpaar Anneke en Albert, die dit een aantal jaren geleden hebben opgezet. Wat een prachtige villa, tuin en zwembad. Hier gaan we echt nog even een aantal dagen relaxen en genieten. De dag dat we aankwamen was Gerrie jarig en onze villa was versierd met slingers en een bloemstuk. Een geweldige verrassing voor Ger. Als verrassing voor Ger werden we eind van de middag naar Jimbaran gebracht. Naar een restaurant op het strand waar we tijdens de zonsondergang hebben genoten van een seafood dinner met verse vis, kreeft, inktvis en reuzegarnalen van de bbq. Werkelijk een prachtlocatie om je verjaardag te vieren en te dineren. Als klap op de vuurpeil kreeg Ger van het restaurant nog een verjaardagstaart met kaarsjes als toetje, geserveerd door een Balinese danseres en begeleid door het Indische "huisorkest" die het "Happy Birthday" zong in hun beste Engels.

Meer verrassing kon niet, dachten we. Bij thuiskomst bleek dat het Anneke toch nog gelukt was om een afspraak te maken met de BaliDolphins, waar we gaan zwemmen met dolfijnen!!!!

1. Gerrie:
    19 augustus 2013
    Ik wil jullie nog bedanken voor alle lieve felicitaties die ik heb gekregen. Dikke knuffel voor jullie!
  2. Manuela:
    19 augustus 2013
    ohhhh wat gaaf jullie gaan toch zwemmen met dolfijnen!! Heel veel plezier en geniet er van!!! Wat een leuke verjaardag heb je gehad Ger!! XX
  3. Linda:
    30 augustus 2013
    Hallo,

Ik lees jou blog en wil graag even reageren.
    Ik vertrek 6 september naar Bali en wilde vragen of ik de naam of website kan krijgen van de villa tanjung mas in Sanur.
    Ik ga rond trekken en het is altijd leuk om zulke adresjes te weten :)

Groetjes Linda
  4. Michel:
    30 augustus 2013
    Hoi Linda,
    Leuk dat je ook naar Bali gaat.
    In de rechterkolom op het blog staat de link naar de website van Villa Tanjung Mas in Sanur. Succes en veel plezier op Bali.