KiBuLa

2 augustus 2013 - Magelang, Indonesië

We zijn in Bukit Lawang nog naar een weeskinderen tehuis geweest. Dit tehuis is van de Stichting Kindertehuis Bukit Lawang en wordt gerund door de Nederlandse Saskia Landman en haar Indonesische echtgenoot Itok. In het weeshuis zijn kinderen opgenomen die na de tsunami in het noorden van Sumatra in december 2004 hun ouders zijn verloren. Saskia heeft al haar bezittingen in Nederland verkocht en heeft hiermee grond gekocht en het weeshuis gebouwd met hulp van de lokale bevolking. In het tehuis zijn ca. 15 kinderen in de leeftijd van 11 t/m 18 jaar. Onlangs is er nog een meisje van 6 bijgekomen. Helaas hebben we de kinderen niet gezien omdat ze lagen te rusten in verband met Ramadan.

Saskia en Itok doen alles op het terrein zelf en verbouwen ook hun eigen groente en fruit. Fase 1 (de bouw van het tehuis en aanleg van de tuin) is gereed. Voor Fase 2 ( het naar school kunnen laten gaan van de kinderen) zijn ze afhankelijk van donaties. Inkomsten krijgen ze ook door de verkoop van rubber van de rubberbomen die ze planten op hun terrein. Het aantal rubberbomen is echter nog niet genoeg om alle kinderen te kunnen laten studeren.
Wij zijn nu de trotse eigenaar van 2 rubberbomen op het terrein van het weeshuis. Met deze bomen kunnen Saskia en Itok tot in lengte van jaren rubber verkopen en helpen wij mee aan de opleiding van de kinderen die anders zonder ouders geen toekomst hadden.
Voor meer informatie check de link in de rechterkolom.

1. Jacqueline:
    2 augustus 2013
    Mooi werk familie....trots op jullie!! XX
  2. Marianne:
    4 augustus 2013
    Mooi joh! Mooi dat jullie daar ook zijn wezen kijken en nu weten dat er weer meer kan dankzij jullie bomen! Blijf genieten van alles wat je ziet en beleeft! En neem maar heel veel mooie herinneringen mee naar huis! xxx